środa, 7 sierpnia 2013

Spódnica uszyta z zasłony

Szukałam ostatnio w sh czegoś na wakacje, może spódnicy, może sukienki. Mimo dokładanego przeszperania wielu wieszaków nie znalazłam nic ciekawego, ale znalazłam coś innego, dobrej jakości zasłonkę. Całkiem niezniszczoną i niespraną bawełnę. Nawet miała zupełnie nową metkę. Od razu postanowiłam, że uszyję z niej spódnicę.


I tak też zrobiłam.
Ponieważ nadal jestem początkującą i eksperymentującą szwaczką domową to robota z tą spódnicą lekko mi nie szła. Po pierwsze szyłam na oko, bez wykroju. Po drugie, chciałam żeby miała po bokach kieszenie (uwielbiam spódnice z kieszeniami), po trzecie musiała mieć suwak i to jeszcze z boku, gdzie miała być kieszeń. A po czwarte miała być wygodna, taka wakacyjna.
Oto efekt:

przód
bok z suwakiem i dwiema kieszeniami

 


tył
Dochodzę do wniosku, że faktycznie wciągnęło mnie to szycie, bo jeśli ja, taka niecierpliwa z natury, potrafię siedzieć nad kawałem materiału i zszywać go, a potem pruć, by znowu zszyć i znowu popruć i nie rzucać przy tym mięsem, to znaczy, że kocham tę robotę! Wprawdzie do profesjonalizmu brakuje mi parę lat świetlnych i fachowiec nieźle uśmiałby się z niektórych moich rozwiązań, to jestem z siebie nieskromnie dumna:)))

Już mam pomysł co zrobię z drugą połową zasłonki. Zadanie na najbliższy czas - szorty! Jestem ciekawa co z tego mi wyjdzie.

Dziś przetestowałam spódnicę na spacerze. Jest wygodna, przewiewna i.... oryginalna. Phi.

21 komentarzy:

  1. super! ładnie i oryginalnie :) gdybym tylko tak umiała...

    OdpowiedzUsuń
  2. Ale fajnie ;) Oryginalnie i unikatowo;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ty chyba żartujesz, żeś sama to uszyła!! dziewczyno natchnęłaś mnie!
    ja szukalam ostatnio narzutki na łóżko dla Muminka, ale nic nie ma a jak jest to potwornie drogie ( ok 200 zl ) więc chyba sama coś uszyję coś jak patchwork.. nie mam maszyny więc może być cieżko, materiałów tez nie mam ale mam pomysł! :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno w Lidlu mają być całkiem niezłe maszyny:))

      Usuń
    2. :-))) mąż wędke a ja maszyne ;D

      Usuń
  4. Wow! no nie mam słów. Rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
  5. rewelacyjna spódnica, też chcę taką, powiem Ci, że wzór bardzo w moim guście:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ładnie wyszła, piękne kolory :)
    Trochę doświadczenia w szyciu mam i jeśli chcesz zaoszczędzić trochę czasu (i czasami nerwów) to poszukaj gotowych wzorów wykrojów w internecie, albo obejrzyj parę filmików na youtube i będziesz sama robiła wykroje. Powodzenia w dalszym szyciu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:)) Słuszna uwaga z wykrojami, o filmikach na yt nie pomyślałam.
      W przypadku tej spódnicy, szukałam w sieci, ale nie znalazłam takiego wykroju o jaki mi chodziło, dlatego musiałam pokombinować i wykroiłam na podstawie dwóch różnych spódnic:))

      Usuń
  7. No proszę , a niby zasłonka :)Grunt to fajny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ale super kiecka!:-) mój styl! I fajne kolory takie marokańskie.

    OdpowiedzUsuń
  9. no to się nazywa pomysłowość!

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo ładna ;) mogłaby być jedynie nieco krótsza ;)
    obserwujemy?

    OdpowiedzUsuń
  11. super materiał! Sukienka też by była nie zła!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)