czwartek, 4 lipca 2013

Placki z kaszy jęczmiennej


Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://


Postanowiłam wziąć udział w konkursie "Blogerzy kochają olej rzepakowy". Startuję z przepisem na placki z kaszy jęczmiennej. To ostatnio hit w naszym domu. Są smaczne, aromatyczne i pożywne. Po prostu pyszne!

składniki:
2 szklanki ugotowanej kaszy jęczmiennej,
200g białego sera,
1 cebula,
2 jajka,
1/2 szklanki mąki pszennej,
2-3 ząbki czosnku,
odrobina gałki muszkatołowej,
szczypta pieprzu ziołowego, 
łyżka majeranku,
garść natki pietruszki,
sól, pieprz,

olej rzepakowy do smażenia,

Cebulę kroję drobno i smażę na oleju, aż będzie lekko zarumieniona. Następnie, gdy wystygnie,  mieszam z kaszą i pozostałymi składnikami. Na patelni rozgrzewam olej rzepakowy. Powstałą masę nakładam łyżką na gorący tłuszcz i smażę z obu stron na rumiany kolor. Podaję z surówką lub dipem. Smacznego!






15 komentarzy:

  1. nie słyszałam o takich plackach :D
    chętnie wypróbuje, ale póki co u nas hitem jest kasza gryczana!maluch zjada ogromne porcje!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To super! Kasza gryczana (zresztą tak jak jej inne koleżanki kasze) to samo zdrowie:)))

      Usuń
    2. sama była zdziwiona! to jego 1 raz i od razu taka ilość ;-)

      Usuń
    3. U nas podobnie jest z pęczakiem. Maluch wcina, aż miło:D

      Usuń
  2. Ale smakowitości znów tu goszczą, muszę wypróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie i zdrowo :)) Takie placuszki mogłabym jeść codziennie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z kaszy jeszcze nie robiłam ale wyglądają smakowicie, muszę przepis do zakładek wstawić, nigdy nie wiadomo kiedy przyjdzie ochota na placuszki :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie znam, wypróbuję na pewno! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mam kilogram kaszy jaglanej i juz myslałam, że jest skazana na wyrzucenie:). Wypróbuje przepis.

    OdpowiedzUsuń
  7. nie miałam jeszcze okazji ich robić ani jeść ale widzę że czas najwyższy spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Powodzenia w konkursie. Przepis znany w naszej kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  9. ooo i już sobie przepisik zapisałam zaraz podeślę linka koleżance bo wyglądają apetycznie!!!

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda apetiko, na pewno wypróbuję - mam nadzieję, że moje dwie kuchenne lewe ręce sobie poradzą :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyglądają mega smacznie :) No i zdrowsza alternatywa dla większości placków - nie dość, że na oleju rzepakowym, który ma najkorzystniejszy dla zdrowia skład tłuszczowy, to dodatkowo z kaszy i białego sera :) mniam!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)