niedziela, 14 lipca 2013

Ciasto wiśniowe z maślanką

Pyszne, wilgotne ciasto. I te wiśnie... dają cudowny, letni aromat. W sam raz do kawy. Polecam!


Składniki na ciasto:
1 szklanka maślanki,
2,5 szklanki mąki pszennej (0,5 szklanki zastąpiłam razową),
0,5 szklanki oleju,
0,5 szklanki cukru,
cukier z wanilią,
3 jajka,
2 czubate łyżeczki proszku do pieczenia,

500-600g wiśni bez pestek

Składniki na kruszonkę:
80g masła,
150g mąki,
110g cukru
Wszystkie składniki połączyć, odstawić do lodówki.


Wszystkie składniki na ciasto miksuję. Wykładam do formy (20-30cm) wyłożonej papierem do pieczenia. Na cieście układam wiśnie i posypuję kruszoną. Piekę w nagrzanym do 170-180°C piekarniku przez 40-45 minut. Smacznego! 

Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://

13 komentarzy:


  1. Witam, chciałabym zaprosić Was do wzięcia udziału w kilku naszych zabawach.
    W jednej do wygrania są bardzo fajne gadżety z bajki Uniwersytet Potworny (bluzeczka, torba sportowa, przybory), w drugim jest możliwość przetestowania ciekawej gry edukacyjnej dla dzieciaczków, trzeci jest konkursem fotograficznym w którym można wygrać śliczny i mięciutki ręczniczek, poduszeczkę lub apaszkę.
    Nie chciałabym nadużywać Waszej cierpliwości i nie wkleje linków, ale jeśli jesteście zainteresowani, którąś z wyżej wymienionych zabaw to zapraszam na mój profil do bloga "Babylandia". Po boku są banerki konkursowe, więc łatwo trafić na to co Was ciekawi. Jeżeli jednak nie jesteście zainteresowani to z góry chciałabym bardzo przeprosić za tę reklamę...
    Pozdrawiam cieplutko
    Marta

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam ciasta na maślankach!! albo na jogurtach!! :-))

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciacha na maślance, a z wisienkami to już w ogóle ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. nigdy nie piekłam ciasta na maślance , chyba czas spróbować bo wyglada znakomicie :D

    OdpowiedzUsuń
  5. o rany, ja też nie piekłam na maślance, zazwyczaj na jogurcie naturalnym. Efekt chyba podobny, myślę że czas spróbować, wiśnie są w pełni sezonu!

    OdpowiedzUsuń
  6. Eh.. gdyby nie dieta.. mniam :D:D

    OdpowiedzUsuń
  7. Mamade, powiedz, jak mam wstawić taki bannerek z siepomaga - wzruszyła mnie historia małego Szymka, już wpłaciłam pieniądze na konto, ale chciałabym też udostępnić ten banner na blogu - niestety wyświetla mi sie samo zdjęcie bez nazwy fundacji i opisu. Napisz mi proszę jak to zrobić. Dzięki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ruby Soho, wysłałam Ci maila:))

      Usuń
  8. Znam to ciasto bardzo lubię :)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak to ciasto cudnie wygląda! ja też nie piekłam wcześniej ciasta na maślance. Już drukuję sobie przepis, jeśli można :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)