poniedziałek, 10 czerwca 2013

Drożdżówki z truskawkami


Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://


Truskawkowy zawrót głowy rozpoczął się na dobre, więc dziś nie mogło być inaczej, na deser drożdżówki z truskawkami. Jednak, żeby jeść ze spokojniejszym sumieniem, zrobiłam je łącząc mąkę pszenną białą z mąką razową. Są przepyszne! Polecam.

1 i 2/3 szklanki mąki pszennej,
1 szklanka mąki razowej,
1 jajko,
60g miękkiego masła,
2 łyżki cukru,
szczypta soli,
3/4 szklanki letniego mleka,
14g świeżych drożdży,

ok. 400g truskawek,

Do letniego mleka dodaję drożdże, cukier i łyżeczkę mąki. Odstawiam w ciepłe miejsce, aż drożdże zaczną pracować. Następnie łączę z pozostałymi składnikami. Wyrabiam do uzyskania gładkiego, elastycznego ciasta. Odstawiam przykryte ściereczką do podwojenia objętości (ok. 60 minut).
Po tym czasie wyrabiam jeszcze krótko i formuję bułki. Układam na formie wyłożonej papierem do pieczenia. Przykrywam ściereczką i czekam, aż się napuszą (ok. 30 minut).
Następnie w każdej bułce robię wgłębienie (najlepiej dnem szklanki), w którym układam pokrojone truskawki. 


Bułki piekę w nagrzanym piekarniku w temperaturze 190-200°C ok. 20 minut.
Po upieczeniu studzę na kratce. Drożdżówki posypuję cukrem pudrem. Smacznego!





13 komentarzy:

  1. O cholipka, chyba też zrobię, w takim wariancie jeszcze nie jadłam. I jak tu ździebko schudnąć kiedy tyle dobroci wszędzie :) Ale podobno ciasto drożdżowe jest najzdrowsze, tak slyszałam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. o jakie cudne!
    ja dziś zakupiłam 2 kg truskawek.. 1 raz w tym roku.. i zjem je... :>

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam
    Zapraszam przy okazji na dwa konkursy do mnie
    w pierwszym można wygrać fotoksiążkę, w drugim super komplecik:bluzka i spodnie unisex http://madziazwaw1.blogspot.com/2013/06/wygraj-ciuszek-dla-swojego-malenstwa.html

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale pycha ;) Ja robiłam rogaliki z truskawami, sezon można więc uznać za rozpoczęty juz wszędzie ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Aż zaśliniłam klawiaturę! Ale by się zjadło, wyglądają przepysznie!!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kupiłam dziś kolejne 3 kilogramy. I szczerze, nie wiem czy zdążę z nich coś jutro zrobić, pewnie znów ulotnią się w zastraszającym tempie :) A przepis miodny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest podobnie z truskawkami:)) Trzeba nasycić się póki są
      :))

      Usuń
  7. mniam mniam chyba się skuszę :D

    OdpowiedzUsuń
  8. Za każdym razem jak zamieścisz jakiś przepis obiecuje sobie, że jutro zrobię na pewno. I ciągle czasu brak.
    A jak patrzę na te bułeczki to biegnę już na 100% po truskawy.

    OdpowiedzUsuń
  9. Wyglądają cudnie - pewnie też tak smakują

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)