poniedziałek, 27 maja 2013

Czułe słówka i inne

"Bu kocha Mamę najlepiej", albo "Bu kocha Tatę najlepiej"... Takie wyznania słyszymy ostatnio kilka razy dziennie. Miód dla serca. Ale co zrobić, gdy Mały Człowiek takie czułe słówka najczęściej stosuje, gdy coś psoci. Nie wiem jak mój Dwulatek odkrył moc tych słów, ale skubany wie, że to działa... Kruszeje człowiek słysząc takie wyznanie.

Jest jeszcze wiele takich poruszających zwrotów. Ciężko jest odmówić, gdy słyszę z drugiego pokoju "Mama choć do nas bawić" albo "Mama choć do Bubusia". Ja nie potrafię. Wciąż delektuje się każdym nowym sformułowaniem wypowiedzianym przez Synka, a ponieważ zasób słów ma naprawdę bogaty, czas spędzony razem płynie nam na długich i całkiem poważnych rozmowach.

Cieszą mnie wszystkie etapy rozwoju mojego Dziecka. Dokładnie pamiętam łzy wzruszenia, gdy Maluch zaczął raczkować, a potem chodzić... Jednak największą radość czerpię z postępów w mowie. Hmmm, może dlatego, że sama lubię pogadać. Tak czy siak, gadamy sobie jak równy z równym. A śmiechu przy tym jest bardzo dużo.

Bu naprawił - powiedział Maluch po domknięciu drzwi szafki w kuchni,
Ja - dobrze zrobiłeś Synku.
Błyskawiczna odpowiedź - Mama zrobiła dobre picie dla Bubusia (jaka kurtuazja;)).

A to z ostatniej chwili:
- Mama nie krzycz tak, Tata nie krzyczy, Bu nie krzyczy, Mama też nie krzyczy...
No to mi pojechał.

Mały - Mama ma niebieskie oczy.
Ja - A Bu jakie ma?
- Niebieskie
- A Tata?
- Czerwone.
Wszyscy już wiedzą, że Ojciec z przekrwionymi oczyma chodzi.

Przed drzemką Mały pokazuje na ścianie swoje zdjęcie tuż po urodzeniu.
- Bu był malutki,
Ja - tak Synu to jesteś Ty zaraz po tym jak wyszedłeś z mamy brzuszka.
Maluch - Bu wyjdzie jeszcze raz.

Brrr, nie chcę nawet myśleć, jakbym teraz zniosła wyjście takiego olbrzyma...


10 komentarzy:

  1. buahahha Bu wyjdzie jeszcze raz
    Matko szykuj się!!! :D
    ja mam w planach zakup pieknego zeszyciku na te cudowne dialogi :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Słodziak.
    Ala zatrzymała się z mową a szkoda bo tak fajnie sie zapowiadało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Hahaha jaki cwaniak no :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Ciekawie jaki pomysł na ponowne wyjście ma Bu :)

    OdpowiedzUsuń
  5. haha, maluchy naprawdę czarująco dobierają słowa. Lubię ten okres u dzieci kiedy zaczynają mówić i układać zdania :)

    OdpowiedzUsuń
  6. hahaha dobry!
    Podoba nam się tutaj!

    OdpowiedzUsuń
  7. No pięknie Wam się rozmawia :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)