sobota, 13 kwietnia 2013

Naleśniki tradycyjne

Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://



Wspominałam już kiedyś, że jestem naleśnikowym fanem. Uwielbiam je smażyć i zjadać z czym tylko się da. Zanim trafiłam na ten przepis, improwizowałam wrzucając składniki "na oko". Wprawdzie naleśniki zazwyczaj wychodziły, ale nie zawsze smakowały tak samo. Raz więc zrobiłam z przepisu z "Kuchni polskiej" i od tej pory wykonuję tylko według tej proporcji. Są pyszne i niezawodne. Robię z podwójnej lub potrójnej porcji, czasem część wody zastępuję piwem. Polecam.

2 jajka,
5 łyżek mąki,
125ml mleka,
125ml wody lub wody gazowanej,
1-2 łyżki oleju lub roztopionego masła

Wszystkie składniki dobrze miksuję (masa musi być gładka i bez grudek). Ciasto odstawiam na ok. 30 minut, ale nie jest to konieczne.
Na dobrze rozgrzaną patelnię teflonową wylewam taką ilość ciasta, aby przykryła dno, ale niezbyt grubą warstwę. Smażę z obu stron na złoty kolor.
Smacznego!






12 komentarzy:

  1. Ja robię tak samo, dorzucam tylko szczyptę soli i trochę cukru:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja zwykle dodaję wodę gazowaną :)

    OdpowiedzUsuń
  3. mniam, mniam ja też uwielbiam nalesniki, lubię dodawać cukier waniliowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. witam Cie serdecznie zostalas nominowana do Liebster Award, a raczej Twoj blog :P
    tutaj:
    http://dzieciozmaganiamatki.blogspot.co.uk/2013/04/i-mnie-zlapali-zostalam-nominowana.html
    zapraszam i pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  5. to moje awaryjne drugie danie dla Muminka, zaraz po racuszkach albo plackach z bananami ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas jest podobnie. Naleśniki to jeden z hitów:))

      Usuń
  6. przepis ściągam bo ja też zawsze na oko robię :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)