czwartek, 4 kwietnia 2013

Dobrze dobrany biustonosz

Przy okazji ostatniego tematu tj. zakończenia laktacji, dziś o dobieraniu biustonoszy. 

Jakiś czas temu, gdy jeszcze karmiłam wybrałam się do sklepu z bielizną w celu zakupienia nowych biustonoszy. Szczerze mówiąc nie spodziewałam się, że tym razem kupowanie tej części garderoby będzie wyglądać inaczej niż dotychczas. Po podaniu swojego rozmiaru oczekiwałam, że przymierzę parę staników i wyjdę z wybranymi egzemplarzami. Nie tym razem.

Właścicielka sklepu zasugerowała zdjęcie kurtki, bo na jej oko nie podałam właściwego rozmiaru. Następnie zapytała czy może być obok przymierzalni i czy będę pokazywać się po każdej przymiarce. Byłam zaskoczona. Ale oczywiście zgodziłam się na to wszystko, bo od dawna myślałam o dobraniu sobie odpowiedniego biustonosza. Nie wiedziałam tylko, gdzie udać się w tej sprawie. Zresztą... z uwagi na ciągły brak czasu ostatnie staniki kupowałam w sieci. 

Przymierzyłam około dwudziestu, a może nawet trzydziestu sztuk. Cierpliwa pani brafitterka naciągała, dopasowywała i wybierała nowe egzemplarze dopóki nie wybrałyśmy czegoś w czym naprawdę poczułam się doskonale.

Nie wiem jak mogłam tak nie dbać o tak ważną część swego ciała. Nie pamiętam kiedy tak dobrze mój biust leżał i kiedy ja w tym rejonie czułam się tak komfortowo. Dodam, że według moich obliczeń i pomiarów kupowałam staniki o dwa rozmiary za małe jeśli chodzi o miski, a w obwodzie za szerokie przez co moje piersi żyły swoim życiem.

Koniec z tym. Zakupiłam dwa super dobrane biustonosze i zamówiłam jeszcze dwa. Koniec z bylejakością i brakiem czasu. Już nigdy więcej nie będę kierować się samym wyglądem bielizny, a nie jej funkcjonalnością. I co ważne nareszcie chodzę bardziej wyprostowana i wszystko mam na swoim miejscu.

Polecam każdej kobiecie. Spotkanie z kimś tak wykwalifikowanym wymaga więcej czasu, ale naprawdę warto. Dobrze dobrany biustonosz to nie tylko komfort, ale też dbałość o zdrowie i zapobieganie różnym chorobom piersi, także nowotworom. Naprawdę warto poświęcić więcej uwagi tej ważnej i niezwykle kobiecej części naszego ciała. 


20 komentarzy:

  1. Podjęłaś świetny temat. Teraz tak niewiele kobiet ma prawidłowo dopasowane biustonosze. Czasem aż zal patrzeć jak deformują sobie piersi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj zagdzam sie. teraz mam jeden co tak mi sie wydaje ze jest "najlepszy"... ale taka fachowa pomoc to jest cos

      Usuń
  2. zgadzam się!! od niedawna odkryłam, że to co uważam za dobry rozmiar jest.. złym rozmiarem i to o dużo ;/
    śliczne, prawie nieużywane staniki lezą i czekaja.. nie wiem na co, zaopatrzyłam się w nowe lepiej lezące i od razu czuć, że cycek jest tam gdzie jego miejsce

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie, takich bezużytecznych biustonoszy też mam trochę;) Nawet nie myślę o tym, by do nich teraz wrócić.

      Usuń
  3. podoba mi się ten nowy wygląd bloga! :)
    A co do tematu staników - ważny! I potrzeby, żeby kobiety nie wstydziły się zapytać o radę.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zazdroszczę tak dobrej obsługi w sklepie z bielizną!!! Mi się tylko raz udało w takim zrobić zakupy i to niestety 50km od domu...

    OdpowiedzUsuń
  5. To prawda, że często nosimy źle dobrane cyckonosze. Ale jak mi kiedyś dobrali prawidłowo, to nie mogłam oddychać :) Wolę mieć luz pod spodem, bo tak mi po prostu wygodniej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fakt, na początku można mieć wrażenie, że biustonosz zbytnio uciska, ale materia jest taka, że po jakimś czasie rozciąga się i jest idealnie.

      Usuń
  6. Z tymi biustonoszami to zawsze jest problem hi hi zresztą mojego rozmiaru często nie ma ;P

    OdpowiedzUsuń
  7. ja też mam ciągle źle dobrane biustonosze, zazdroszczę ci takiej sprzedawczyni, u nas to nawet nie potrafią doradzić.

    OdpowiedzUsuń
  8. Racja! Ja wcześniej też chodziłam w źle dobranych, dopiero parę lat temu dowiedziałam się jaki mam faktycznie rozmiar stanika, różnica w użytkowaniu była kolosalna

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo bym chciała iść do sklepu, gdzie mają brafitterkę, ale w mojej okolicy są to zazwyczaj sklepy z górnej półki, a ja się zaopatrzam ostatnio w bieliźnianym dziale haendemu. Trochę mnie nie stać - zwłaszcza na wychowawczym będąc- na taką wizytę w triumphach i intimissimi i kupno dwóch-trzech staników. Na pewno warto, już od paru dziewczyn o tym słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiem, że taka obsługa często towarzyszy drogim sklepom, ale tym razem było inaczej, bo zakupiłam staniki w całkiem przystępnej cenie i w dodatku polskich firm:)

      Usuń
  10. Moja koleżanka jest stałą klientką sklepu, gdzie wyszkolona brafitterka dobiera biustonosz i jest mega zadowolona.Ceny dwa, trzy razy wyższe niż w np. kapphal czy h&m - jeden minus.

    OdpowiedzUsuń
  11. Również miałam ten sam problem! Miseczka za mała, obwód za duży... To chyba dość powszechny problem wśród kobiet. Idealnie dobrany stanik to ważna rzecz! Dlatego nie bójmy się przymierzać i pytać o radę wykwalifikowany personel sklepu :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ba tylko gdzie znaleźć kogoś takiego?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z tym może być problem, bo wiem, że niewiele jest sklepów służących taką pomocą. Ja trafiłam zupełnie przypadkiem.

      Usuń
  13. Ostatnio żona wróciła cała szczęśliwa ze sklepu, bo dostała swój rozmiar - w cenie 30% :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedys pisałam własnie o doborze biustonosza. Jak dla nie to w kazdym sklepie powinna być faowa kobieta która doradzi.

    OdpowiedzUsuń
  15. Niestety, mało gdzie jest taka obsługa...

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)