piątek, 15 marca 2013

Babka ziemniaczana


Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://


Długo szukałam przepisu w sieci. Znałam ten smak, a nie wiedziałam jak zrobić. Nie znałam nazwy. Szukałam, szukałam i w końcu przypadkowo znalazłam w domowej biblioteczce w "Kuchni polskiej".
Świetnie smakuje tuż po upieczeniu jak również w postaci plastrów podsmażonych na patelni. Polecam.

składniki:
800g ziemniaków,
150-200g wędzonego boczku,
1 łyżka oleju,
3 łyżki mąki,
3 jajka,
1 cebula,
2 ząbki czosnku,
pół pęczka natki pietruszki,
łyżka majeranku,
sól, pieprz

Boczek kroję w kostkę i smażę na oleju. Ziemniaki obieram i ścieram wraz z cebulą na drobnych oczkach. Jeśli ziemniaki są bardzo wodniste, odlewam powstały sok. Dodaję usmażony boczek wraz z tłuszczem, mąkę, jajka, przeciśnięte ząbki czosnku, natkę, majeranek i przyprawy. Wszystko dokładnie mieszam. Ewentualnie jeszcze doprawiam do smaku.
Powstałą masę wykładam do formy wysmarowanej masłem i obsypanej bułką tartą. Wstawiam do nagrzanego do 180°C piekarnika. Piekę godzinę pod przykryciem (można osłonić folią aluminiową), a następnie jeszcze 20 minut. Można podawać z kwaśną śmietaną lub surówką z kapusty kiszonej.
Smacznego! 






19 komentarzy:

  1. Czytając takie przepisy moja dieta jest zagrożona :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja dawno poszła w zapomnienie;)

      Usuń
  2. Ależ to musi być pyszne!!! Słyszałam o babce ziemniaczanej, ale nigdy jej nie jadłam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Przepis wypróbuję w przyszłym tygodniu. Wygląda znakomicie :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chowaj, chowaj przepis, bo mój W. zaraz dojrzy i będzie chciał :P Uwielbia babkę ziemniaczaną :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dawno nie robiłam, a bardzo lubię :) wyglada smakowicie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ciekawe ciekawe.
    Chyba nigdy nie jadłam ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Oooo kurcze moja babcia taka robiła !
    Ale mam na nią teraz ochotę ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. też kiedyś tego szukałam :) dzięki :) zapraszam na candy http://fotografujemy-gotujemy-testujemy.blogspot.com/2013/03/rozdanie-na-dzien-kobiet.html:)

    OdpowiedzUsuń
  9. o rety, u nas w rodzinie nie robiło się czegoś takiego! Uwielbiam ziemniaki w każdej postaci, a jeśli jeszcze powiadasz, że dobrze smakuje z kwaśną śmietaną, to już niepokój wprowadziłaś w me serce :))muszę wypróbować!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ooo... a ja nie znam tego przepisu

    OdpowiedzUsuń
  11. wygląda zachęcająco :-))

    OdpowiedzUsuń
  12. No i jak tu się odchudzać no jak?

    OdpowiedzUsuń
  13. A u Ciebie jak zawsze przepysznie:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Nigdy nie jadłam chyba, ale muszę spróbować zrobić ;)

    Głosowanie czas zacząć ;) Głosujemy do czwartku 21.03. do 20.00. Nagrodą przypomnę jest zestaw 5,6 książek wybranych przez zwycięzcę z podanej listy. Powodzenia !

    https://www.facebook.com/media/set/?set=a.175807669234124.1073741826.107026442778914&type=3

    OdpowiedzUsuń
  15. Pychota :)))) a ja postanowiłam właśnie od dziś dietę...:((((
    a wszyscy kuszą i kuszą ....

    OdpowiedzUsuń
  16. Uwielbiam,ja czasami zamiast boczku dodaje pokrojona w kostke kielbaske i zolty ser.pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)