sobota, 23 lutego 2013

Mięsno-warzywna zupa z soczewicą

Co tu dużo mówić, jest pyszna. Takie jednogarnkowe, pożywne danie. No i soczewica. Bogactwo witamin i składników mineralnych. Polecam.

150g soczewicy zielonej,
250g - 300g mięsa wieprzowego np. szynki,
2 marchewki,
6 ziemniaków,
pół pora,
1 pietruszka,
kawałek selera,
1 papryka,
1 cebula,
2 łyżki oleju,
1 liść laurowy,
2-3 ziarenka ziela angielskiego,
pół łyżeczki papryki,
płaska łyżka soli,
2-3 łyżki natki pietruszki

Umyte mięso kroję w kostkę i wrzucam wraz z pokrojoną drobno cebulą na rozgrzany olej. Smażę dokładnie z wszystkich stron.
Wodę z soczewicy odlewam.
Następnie zawartość patelni wrzucam do garnka z wrzątkiem (2-3 litry) i gotuję ok. 20 minut. 
Warzywa obieram i kroję w kostkę. Następnie wraz z opłukaną soczewicą dodaję do gotującego wywaru. Dodaję sól. Gotuję ok. 20 minut (aż mięso i warzywa będą miękkie). Doprawiam papryką, pieprzem i natką pietruszki.

Do zupy można zrobić zasmażkę.
Na patelni rozgrzewam 3 łyżki masła, następnie dosypuję 3 łyżki mąki. Wszystko razem łączę do uzyskania jednolitej masy i smażę około 2-3 minut na niewielkim ogniu. Następnie dodaję zimną wodę i łączę do postania gładkiej masy bez grudek. Teraz dodaję do zupy i dokładnie mieszam.

Smacznego!


Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://


16 komentarzy:

  1. Uwielbiam soczewicę, my robimy w wersji bez mięsa, tak jak się ją je w Grecji. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W wydaniu greckim też robię, ale z wędzonką;)

      Usuń
  2. mój mąz nie lubi zup, twierdzi, że się nimi nie najada. Ale ta chyba by mu przypadła do gustu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że tak. Mięsa jej nie brakuje;)
      Spokojnie można się najeść:D

      Usuń
  3. nie jadłam, ale zachęciłaś mnie do zrobienia takiej zupki

    OdpowiedzUsuń
  4. uwielbiam! robie z soczewicy pastę na kanapki :-)) chyba jutro znowu ją ugotuje.. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jutro zamierzam zrobić:D

      Usuń
  5. nigdy nie jadłam soczewicy a teraz mi język uciekł do gardła aż :D

    OdpowiedzUsuń
  6. też lubię soczewicę :) Smakowo wolę czerwoną, ale zielona podobno zdrowsza więc często łączę pół na pół :) Głównie do zup :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie jadłam nigdy soczewicy. Ale jak moja Mała polubi zupy to na pewno wypróbujemy, brzmi smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. smakowicie :) musimy wypróbować

    OdpowiedzUsuń
  9. Smacznie wyglada ;)
    Nigdy nie jadłam soczewicy ale chyba czas spróbować

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)