piątek, 15 lutego 2013

Masa solna

Mały Bu uwielbia bawić się różnymi figurkami. Mamy już sporą kolekcję zwierzątek, ludzików i różnych dziwnych postaci.
Ponieważ od nadmiaru głowa nie boli, postanowiliśmy poszerzyć nasze zbiory o zwierzątka i figurki zrobione własnoręcznie z masy solnej. Mieliśmy przy tym sporo zabawy i niezły trening manualny. Mam nadzieję, że następnym razem będzie lepiej. W końcu trening czyni mistrza. Zabawa spodobała nam się bardzo, dlatego z pewnością wrócimy do niej.

Przepis na masę solną:
1 szklanka soli,
1 szklanka mąki,
pół szklanki wody.

Na stolnicę wysypuję mąkę i sól i mieszam. Stopniowo dolewam wodę i łączę z pozostałymi składnikami. Wyrabiam dokładnie, aż masa stanie się jednolita i elastyczna.
Wykonane elementy suszę w piekarniku w temperaturze 75ºC. Im grubsze wyroby tym dłużej suszymy. Ja suszyłam około 2 gdzin.








Nasze figurki pomalowaliśmy jedynie farbami plakatowymi. Nie wiem jeszcze czy użyć lakieru, ewentualnie jakiego, chodzi przecież o zabawki dla dziecka. Jeśli ktoś mógłby nam podpowiedzieć, będę bardzo wdzięczna.


22 komentarze:

  1. Niestety, nie pomogę w kwestii lakierowania, ale... TE FIGURKI SĄ REWELACYJNE!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow ale śliczne. A ośmiornica po prostu bomba.

    OdpowiedzUsuń
  3. super Wam to wyszło! Ja się nie mogę doczekać aż z Czarkiem będę robić takie rzeczy! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. My do masy dodajemy jeszcze 1-2 łyżki mąki ziemniaczanej, bo wtedy masa wychodzi gładsza. Ale widzę, że Wam i bez tego poszło wspaniale!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki:) Następnym razem tak zrobię:)

      Usuń
  5. piękne :D
    ja lakieruje to co zrobię, musi to schnąć ok doby. możecie tez uzywac brokatów w żelu do ozdabiania, wszelkich guziczków, kokardek które przykleicie ( po polakierowaniu )
    co do "bezpieczeństwa " takiego produkty dla dziecka.. szczerze powiedziawszy to nie wiem, może do zabawy lepiej je zostawić nie zalakierowane???

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo:) Skorzystam przy najbliższej okazji:) Teraz planuję zrobić coś z biżuterii:) A co do lakierowania to problem w tym, że pomalowane ludziki trochę brudzą dłonie, więc przydałaby się jakaś warstwa ochronna.

      Usuń
    2. zawsze możecie pomalować flamastrami :D

      Usuń
  6. jeszcze nigdy nic nie zrobiłam z masy solnej. musi być super zabawa.

    OdpowiedzUsuń
  7. Może czas przypomnieć sobie jak to było bawić się :)
    Gdy dzieci były małe też się udzielałam, teraz jakby w niepamięć poszło. Szkoda. Widać z wiekiem traci się fantazję :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. E tam, trzeba spróbować;)
      Można wiele rzeczy zrobić np. fajną biżuterię:) Naprawdę polecam, bo to jest świetna zabawa i relaks:)

      Usuń
  8. ekstra te figurki! my też mamy w planie zabawę masą solną. Mam nadzieję, że coś z tego wyjdzie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. OoOo masa solna mówiłam Ci moje wspomnienie z dzieciństwa ;) super ośmiornica Wam wyszła

    OdpowiedzUsuń
  10. Genialne te figurki ;) Ja jakoś nie miałam styczności z masą solną, jak na razie, ale kiedyś pewnie i na mnie przyjdzie czas :P

    OdpowiedzUsuń
  11. Nigdy nie zapomnę jak moja córa zapragnęła lepić z masy solnej, pora to była świąteczna więc wpadłam na pomysł zrobienia Mikołajów z masy solnej, które później zapakować miałyśmy w celofan i rozdać w Wigilię. Praca miała być wspólna bo córka miała już 9 lat. Jednak po pierwszym jej kontakcie z masą solną okazało się że ma wielkie uczulenie na tą mieszankę. Wszystkie Mikołaje musiałam robić sama, przynajmniej przy pakowaniu pomogła. Świetnie się bawiłam :)
    pozdrawiam i zapraszam

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)