wtorek, 19 lutego 2013

Błyskawiczne ciasto z owocami


Ciasto-kaprys. Wystarczy mieć owoce, parę chwil i.... już mamy coś pysznego do kawy. Ciasto jest wilgotne, aromatyczne i bardzo smaczne. Pachnie latem.... U nas rozeszło się w tempie ekspresowym. Polecam!

4 jajka,
0,5 szklanki cukru,
1 szklanka oleju,
1 i 3/4 szklanki mąki,
2 łyżeczki proszku do pieczenia

500-600g mrożonych* lub świeżych owoców (maliny, truskawki, poziomki, wiśnie itp. ale świetnie smakuje z jabłkami posypanymi cynamonem)

Jajka miksuję z cukrem na puszystą masę. Następnie nadal miksując dodaję stopniowo olej. Na koniec dodaję mąkę z proszkiem do pieczenia i mieszam drewnianą łopatką. Przygotowaną masę wykładam do tortownicy (o szerokości 24cm) wyłożonej papierem do pieczenia lub wysmarowanej masłem i posypanej manną. Na wierzchu układam mrożonki (lekko wciskając do ciasta). Piekę w temp. 180C ok. 50-60 minut - do suchego patyczka. Po ostudzeniu posypuję cukrem pudrem. Smacznego! 

*owoce nie muszą być rozmrożone, wrzucamy takie prosto z zamrażalnika 


Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy.


https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://

18 komentarzy:

  1. Bardzo podobne ciasto pieczemy, gdy nachodzi nas ochota na coś słodkiego.:) Jednak proste i szybkie pomysły są najlepsze. Pozdrawiamy serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zgadzam się:)) Pozdrawiam:))

    OdpowiedzUsuń
  3. właśnie o czymś takim marzyłam, zostało mi jeszcze trochę truskawek, na pewno skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  4. o tak! robię podobne w wakacje prawie non stop - najczęściej ze śliwkami. Pycha! A i w zimie lubię... Natchnęłaś mnie! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. przekonałaś mnie.
    jutro kupię owoce i mąke, ktorej u mnie jak nigdy nie ma! ;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. to coś dla mnie, uwielbiam takie ciasta i szybkie przepisy:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wow, rzeczywiście szybkie, a wygląda zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wygląda, jak mojej babci z prodiża, pycha ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. jak ja lubię tego typu ciasta!Już dawno nie piekłam, może w końcu się zmobilizuję i upiekę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Wygląda smacznie. Zrobię na pewno.
    Czy koleżanka brała juz udział w zabawie "it's only a picture tag"?
    Bo nie pamiętam i nominowałam cię:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Brała, brała:) Ale miło mi, że pomyślałaś o mnie:) Dziękuję:))

      Usuń
  11. Wszystko co smaczne i błyskawiczne jest dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. mam bardzo podobny przepis, tylko że nic nie miksuję tylko mieszam w osobnych miskach mokre i suche składniki, a potem wszystko łączę i wylewam na blachę. Chyba jest tam oliwa zamiast oleju i jogurt naturalny, ale nie jestem teraz pewna. Nawet miksera nie trzeba myć, więc jest jeszcze bardziej ekspresowo. A wygląda dokładnie tak jak Twoje:)

    OdpowiedzUsuń
  13. też je robię.
    Nasze odkrycie tegorocznych wakacji :).

    Pychotka.

    OdpowiedzUsuń
  14. OoOo prosty przepis coś dla mnie ! Szkoda tylko, ze nie mam już mrozonych owoców ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogą być świeże np. jabłka i banany posypane cynamonem:) Pycha:)

      Usuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)