wtorek, 22 stycznia 2013

Tzatziki


Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://


Uwielbiam. Rozkochałam się w tym smaku, gdy przez krótki czas pracowałam w tawernie greckiej w Berlinie. A po kilku latach miałam okazję zajadać się tym dipem, tak jak innymi specjałami kuchni greckiej, podczas pobytu na Zakynthos. Zdecydowanie mam słabość do kuchni śródziemnomorskiej.

Z uwagi na trudności w zakupie oryginalnego greckiego jogurtu, w celu uzyskania żądanej konsystencji, łączę jogurt naturalny typu greckiego z naturalnym serkiem homogenizowanym. Moja mieszanka jest najbardziej zbliżona do tzatzików, które miałam okazję jeść u Greków.
Tzatziki można podawać na wiele sposobów. Świetnie smakują z opiekanym pieczywem, pieczonym mięsem, surowymi lub duszonymi na parze warzywami lub z pieczonymi ziemniakami.
Polecam!

składniki:
200g jogurtu naturalnego typu greckiego,
200g naturalnego serka homogenizowanego,
(albo po prostu, gdy mamy dostęp do takiego 400g jogurtu greckiego)

1 duży ogórek,
1 łyżka oliwy z oliwek,
1,5 łyżki świeżego koperku,
2 rozgniecione ząbki czosnku,
sól, pieprz do smaku.

Ogórek obieram. Ścieram na tarce na grubych oczkach. Układam na gazie lub lnianej ściereczce i mocno wyciskam. Im lepiej odsączony ogórek tym lepsze tzatziki.
Następnie wyjmuję ze ściereczki, przekładam do miski. Dodaję pozostałe składniki i mieszam. Miskę przykrywam folią spożywczą i odstawiam do lodówki na co najmniej 3 godziny. Przed podaniem mieszam i ewentualnie doprawiam jeszcze do smaku solą i pieprzem.
Smacznego! 











13 komentarzy:

  1. Jadłam tylko z proszku niestety, ale i tak był pyszny ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam jeść z nimi ... chipsy :D
    sam ogurt z czosnkiem to moja wersja uboższa ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z chipsami też są pyszne:) A wersję uboższą też czasem robię:))

      Usuń
  3. powiem szczerze, że nigdy się nie złożyło, żebym zrobiła, chociaż się zamierzałam nie raz. Natchnęłaś mnie! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam jesc z nim mięsko ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Poprostu uwielbiam zwłaszcza do ryby :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No pewnie, do ryby! Zapomniałam, że tak też smakuje super!:)

      Usuń
  6. Jadłam to kiedyś w jakiejś greckiej knajpie i mi zasmakowało ale zawsze chciałam spróbować oryginalnego (może kiedyś mój mężczyzna zabierze mnie tam;P)
    Aktualnie wykorzystam twój przepis ;) Mam nadzieję, że nie tylko mi zasmakuję, bo że zasmakuje mi jestem pewna;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)