czwartek, 3 stycznia 2013

Tarta z brokułami


Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://


Dziś na obiad dla odmiany tarta z brokułami. Smakuje wybornie. A co najważniejsze bardzo szybko się robi. Polecam.



Ciasto:

250g mąki pszennej,

125g masła

1 żółtko,

50-60g wody (lub mniej, tyle co do wyrobienia ciasta),

pół łyżeczki soli,



Z powyższych składników wyrabiam ciasto. Wkładam do lodówki na około 1h.



Nadzienie:

opakowanie mrożonych brokułów lub jeden duży brokuł

80g żółtego sera startego na grubych oczkach,

2 jajka,

200ml jogurtu naturalnego,

2 łyżki mąki,

2-3 ząbki czosnku,

sól, pieprz, natka pietruszki do smaku.



Brokuł (jeśli świeży dzielę na różyczki) gotuję ok. 3-4 minut w lekko osolonej wodzie. Odcedzam.

Jajka, jogurt naturalny, 2 łyżki mąki oraz wyciśnięte ząbki czosnku miksuję. Doprawiam do smaku podanymi przyprawami.



Ciasto wyjmuję z lodówki. Rozwałkowuję. Przekładam do formy wysmarowanej masłem i posypanej bułką tartą. Ciasto nakłuwam w wielu miejscach widelcem. Wkładam do nagrzanego do 200 ºC piekarnika. Piekę 15-20 minut. Następnie na podpieczone ciasto układam ugotowane brokuły, posypuję żółtym serem i polewam przygotowanym wcześniej sosem. Zapiekam około 35-40 minut w temperaturze 180 ºC. Smacznego!







16 komentarzy:

  1. brzmi skomplikowanie jak dla mnie :P bo tu się chłodzi tam podpieka później wnętrze uzupełnia :P ale chyba dam rade ;-) zapisałam już przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam własnie brokuł i nie wiedziałam co z nim zrobić :D mniam

    OdpowiedzUsuń
  3. mam pomysł na jutrzejszy obiad! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. juz od dawna przymierzam sie do tarty, więc jak znalazł.Szkoda,że reszta familii nie lubi brokułów w takiej postaci.Zupkę brokułową jeszcze przełkną.A takie fajne warzywo.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może jednak przekonają się:) Pewnie mój Synek normalnie nie zjadłby brokułów, a w tarcie posmakowały Mu.

      Usuń
  5. muszę sobie w końcu sprawić takie naczynie na tartę :-) do wypiekania :-))))

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ to smakowicie wygląda:)

    OdpowiedzUsuń
  7. wygląda pysznie :), mam brokuła i nie zawacham się go użyć ;)
    dziekuję za fajny przepis!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)