środa, 7 listopada 2012

Tarta z dynią i mozzarellą

Dzisiejszy spontan na kolację. Dla mnie strzał w dziesiątkę. Natomiast mój mężu, co prawda jadł, ale nie piał z zachwytu. Wiadomo woli mięso. Ale Mały Bu kocha te klimaty. Zwłaszcza ciasto lubi chrupać.

Ciasto:
150g mąki pszennej,
100g mąki żytniej razowej (ale może być pszenna razowa, albo po prostu zwykła pszenna)
125g masła
1 żółtko,
50-60g wody (lub mniej, tyle co do wyrobienia ciasta),
pół łyżeczki soli,
gałka muszkatołowa,
Z powyższych składników wyrabiam ciasto. Wkładam do lodówki na około 1h.

Farsz:
350g dyni startej na grubych oczkach,
120g mozzarelli również startej na grubych oczkach,
2 jajka,
200ml jogurtu naturalnego,
2 łyżki mąki,
1 ząbek czosnku,
sól, pieprz cytrynowy lub zwykły, tymianek, gałka muszkatołowa do smaku.
Jajka, jogurt naturalny, 2 łyżki mąki oraz wyciśnięty ząbek czosnku miksuję. Następnie dodaję startą mozzarellę i dynię. Mieszam dokładnie. Doprawiam do smaku podanymi przyprawami. Ja lubię w wersji bardziej ostrej.

Ciasto wyjmuję z lodówki. Rozwałkowuję. Przekładam do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasto nakłuwam w wielu miejscach widelcem. Ciasto przykrywam również z wierzchu papierem do pieczenia (papier wykładam dokładnie na ciasto, dbając szczególnie o boki ciasta przylegające do formy). Wkładam do nagrzanego do 200 ºC piekarnika. Piekę 15-20 minut. Następnie zdejmuje papier z wierzchu i na podpieczone ciasto wylewam przygotowany wcześniej farsz. Zapiekam jeszcze około 40-45 minut w temperaturze 180 ºC. Smacznego!

Zapraszam  do zaglądania na profil facebookowy mojego bloga kulinarnego Saganek. Tam znajdziecie dużo ciekawych propozycji na proste i pyszne potrawy. 

https://www.facebook.com/pages/Saganek-moje-kulinarne-wariacje/340743549389107?ref=tn_tnmnhttp://


7 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. Ciekawe i całkiem nieźle smakuje;)

      Usuń
  2. Trzeba będzie wypróbować:)

    A przy okazji, otagowałam Cię :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. wyglada smacznie i pewnie tak smakuje:)mężczyźni nie wiedzą co dobre..

    OdpowiedzUsuń
  4. Coraz bardziej mnie zadziwiasz pomysłami, wygląda pysznie! :))

    OdpowiedzUsuń
  5. Staram się jak mogę;) I pysznie smakuje;) Naprawdę!;)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za poświęcony czas:)
Zapraszam ponownie;)